naar pagina:

to page 81 to page 82
to page 83 to page 84
to page 85 to page 86
to page 87 to page 88
to page 89 to page 90
to page 91 to page 92
to page 93 to page 94
to page 95 to page 96
to page 97 to page 98
to page 99 to page 100
to page 101 to page 102
to page 103 to page 104
naar pagina 105 naar pagina 106
to page 107 to page 108
to page 109 to page 110
to page 111 to page 112
to page 113 to page 114
to page 115 to page 116
to page 117 to page 118
to page 119 to page 120
to page 121 to page 122
naar pagina 123 naar pagina 124
naar pagina 125 naar pagina 126
naar pagina 127 naar pagina 128
naar pagina 129 naar pagina 130
naar pagina 131 naar pagina 132
naar pagina 133 naar pagina 134
naar pagina 135 naar pagina 136
naar pagina 137 naar pagina 138
naar pagina 139 naar pagina 140
naar pagina 141 naar pagina 142
naar pagina 143 naar pagina 144
naar pagina 145 naar pagina 146
naar pagina 147 naar pagina 148
naar pagina 149 naar pagina 150
naar pagina 151 naar pagina 152
naar home van art7D
naar pagina 1 met de inhoudstabel

Virtueel Museum, hedendaagse schilderkunst - p 158

Vrouwen, portretten en symbolen XXII is het vervolg van pagina 151. Nog steeds een erg geliefd thema voor schilderen met verf zowel als digitaal, met een nieuwkomer, de ai-kunst. Zoals alle nieuwkomers een controverse, merken we toch dat er een groot verschil in kwaliteit is. Wat wil zeggen dat niet zomaar mooie ai-kunst maakt. Dus heeft het voor ons zin ook hier met het beste te laten kennis maken, werk waarin je de maker herkent. Dat de computer mede-schilder is, is evident, en de fantasie lijkt grenzeloos. Dit is niets nieuws, bij 3D-kunst zijn de makers van het programma ook heel belangrijk. Bovendien worden 3D-constructies verkocht en door anderen dan weer voor iets nieuws gebruikt. Ook Leonardo da Vinci en Rubens hadden hun werkplaats en anderen werkten mee. Dat was iets minder extreem maar toch, 'van de hand van' of 'van het atelier' zijn niet altijd zinvolle expertises. Bij ai-kunst dien je ook te kiezen uit miljoenen probeersels van de computer, wat dan weer doet denken aan de 'trial and error' van fractalprogramma's - waar men bovendien ook vaak vertrekt van formules die anderen al hadden gevonden. De meeste ai-kunst is duidelijk ook digitaal bewerkt. Als de ai volledig zelfstandig wordt, wordt hij of zij misschien de grootste kunstnenaar ooit. Maar nu zijn we nog niet zover.

 

Vrouwen, portretten en symbolen XXII

 

Rosa Sepple (watercolour & mixed media) via adrianhillfineart.com/rosa-sepple-a-girl-about-town

 

 

 

Marco Ortolan (oil on canvas) via saatchiart.com/marcoortolan

 

 

 

Edward Denton (digital art) via artstation.com/edred/albums/all

 

 

 

Eduardo Landa (oil on canvas) via saatchiart.com/eduardolandavelasco

 

 

 

 

Alexx.AI.NFT via artstation.com/alexx79479944

 

 

 

 

Ji Xin (oil on canvas) via cafa.com.cn of artofchoice.co

 

 

 

 

さいとうs (ai art) via https://www.pixiv.net/en/users/2741035

 

 

 

 

Bernard Simunovic (acrylic on canvas) via saatchiart.com/bernardsimunovic

 

 

 

 

Alexander Tsaruk (ai & digital painting) via artstation.com/alexandertsaruk

 

 

 

Derek Harrison (oil on linen) via derekharrisonart.com

 

 

 

Vincent Mattina (3D art & digital painting) via flickr.com/photos/akaflux

 

 

 

Peter Mitchev (oil on canvas) via artgalaxie.com/artists/details?id=201&artist_name=peter-mitchev

 

 

 

 

叢雲 (ai art) via pixiv.net/en/users/3458757

 

 

 

 

Nikolas Tower (colour pencils, watercolour & gold on paper) via artsy.net/artist/nikolas-tower

 

 

 

 

Autumn (digital art) via pixiv.net/en/users/86438951

 

 

 

 

Hideyuki Ashizawa (digital sculpting) via artstation.com/ahoaho

 

 

 

(57)