Chess Game, End-game by Johan Framhout

Art7D.be > 3D-art > Struggle of Light and Darkness (Johan Framhout)

Studying all kinds of chessmen, I noticed two kinds where often returning: long ones with spheres, and the more classical ones in shapes of sweep profiles
(as those used in competitions). I created my own form with a sphere at the base, which looks a bit funny to me.
My chessmen are very recognisable (and so they can be used in games, unlike some all too stylised ones). Difficulty in 3D is always the knight, for which
I sculptured a horse in Zbrush, and I'm very satisfied with the result (and exported it to Bryce). A lot chess horses look extremely terrified,
I wanted a horse with a smile. I forgot the crest and made it by 2D drawing as a base for a Bryce lattice. Rendered in Bryce with little afterwork.

SHARE

link to twitter link to facebook link to msn

Art7D.be > 3D-kunst > Strijd tussen licht en donker (Johan Framhout)

Verschillende schaakspelen bestuderend, merkte ik dat twee types vaak terug kwamen: lange met bollen en de meer klassieke met zweepslagprofiel
(zoals diegenen die in competities worden gebruikt). De figuren hield ik heel herkenbaar
(wat de stukken bruikbaar maakt, in tegenstelling tot erg gestyleerde figuren). Het probleem in 3D is altijd het paard.
Daarvoor sculpteerde ik een paard in
Zbrush waar ik heel tevreden over ben (en exporteerde het naar Bryce).
Vele schaakpaarden zien er uiterst angstig en panikerig uit, ik verkoos er een met een glimlach. De manen was ik vergeten en die maakte ik
met een 2D tekening als basis voor een "lattice" in Bryce. Gerenderd in Bryce dus, met weinig nawerk.

Click again on the image if the image is too big for your screen.

Wat is er nieuw op art7D.be? Volg het op onze blog Voeg de blog bij je favorieten!

What's new on art7D.be? Follow our blog Add the blog to your favourites!